طرح جدید داهوا با نام Heart of city / قلب شهر

(Total 1 Votes : 5 of 5)

15 / 08 / 1397
داهوا dahua

چهاردهمین نمایشگاه بین­المللی چین با موضوع امنیت عمومی و با عنوان امنیت چین 2018 در محل برگزاری نمایشگاه­های بین­المللی پکن آغاز به کار کرد. شرکت داهوا تکنولوژی طرح خود را با عنوان داهوا قلب شهر (HOC) ارائه نمود. این طرح به­­ طور کلی نشان­دهنده ­ی راه حل­های صنایع متنوع عمودی است که مورد حمایت برنامه­ ی شهری هوشمند از جمله، "پلیس هوشمند، ترافیک هوشمند، کنترل حریق هوشمند، تولید هوشمند و خرده­ فروشی هوشمند"  قرار گرفته است. همه­ ی این راه­ حل­ها بر مبنای ادغام جدیدترین نوآوری­ها در زمینه­ ی هوش مصنوعی، یادگیری عمیق، پردازش ابری، IoT و سایر فناوری­های پیشرفته می­باشد.

با توجه به ساخت و ساز­های شهر­ی هوشمند فراوان در سرتاسر جهان، داهوا تکنولوژی طرح قلب شهر (HOC) را ارائه کرده که یک موتور هوشمند توسعه شهری است و توسط "حس کامل[3]، هوش کامل[4]، محاسبات کامل[5] و اکوسیستم کامل[6]" پشتیبانی می­شود. HOC یک " 1 پلت­فرم، 2 مرکز و N اپلیکیشن" برنامه­ ی هوشمند را برای شهر، صنعت و بازار­های مصرف،­ جهت برآورده ساختن نیاز­های مدیریت شهری، برنامه­های صنعتی و مصرف کنندگان، پیاده می­کند.

راه­ حل ­های HOC برای پلیس هوشمند و مشکلات ترافیک

راه حل ترافیک هوشمند HOC داهوا بر مبنای "بهبود بهره ­وری ترافیک و حفاظت از ایمنی جاده" استوار است. راه حل پلیس هوشمند داهوا HOC، تسهیل در روند کار و نیاز­های ادارات امنیت عمومی را برآورده می­سازد. بهره­ برداری از پتانسیل منابع بزرگ داده[7] به منظور ساخت یک مدل جدید AI-driven پلیس هوشمند، حرکت تیم­های پیشرو با دقت عمل بالا، کارآمدی و هوشمندی از جمله­ ی برنامه­ های این طرح است.

با استفاده از این راهکار، داهوا تکنولوژی به پلیس هانگژو ژیانگان[8] در ساخت یک نمونه­ ی ملی از پروژۀ پلیس هوشمند کمک کرد.

راهکارترافیک هوشمند HOC داهوا بر محوریت "بهبود بهره­ وری ترافیک و حفاظت از ایمنی جاده" قرار دارد. این راهکار ی یک منبع داده­ی بزرگ را به کار می­گیرد. این منبع شامل دوربین­ های سری AI، مرکز عملیات ترافیکی، و فرمان طرح AR سه بعدی به منظور ارج نهادن به مشتریان، می­باشد.

راهکار­های امنیت عمومی و کنترل آتش

راه حل داهوا HOC جهت امنیت عمومی بر پایه استراتژی "پوشش­ دهی کامل[9]، حواس کامل، اتصال کامل و بینش کامل" است. در خلال نمایشگاه، داهوا تکنولوژی از راه حل جامع امنیتی خود رونمایی کرد. این راهکار وابسته به سیستم­های مدیریت جامعه­ی مسکونی جهت فراهم کردن یک "شبکه هوشمند" می­باشد. که این شبکه شامل مدیریت صحیح پرسنل، ماشین­ها، واحد­های مسکونی و مناسبت­هاست که به جوامع، مدیریت اموال و صاحب­ خانه­ ها تعلق می­گیرد. 

راهکارهای کنترل حریق هوشمند داهوا تکنولوژی، منافع گسترده­ای را برای هوش مصنوعی این صنعت به ارمغان آورده است

راهکار کنترل حریق هوشمند داهوا HOC با برنامه­ریزی سطح بالا و طراحی دقیق، برنامه­های کنترل حریق هوشمند را برای خانه­ ها، واحد­ها، خیابان­ها، شهرستان­ها و همه­ ی شهرها اجرایی می­کند.

لازم به ذکر است که تولیدات کنترل آتش که در نمایشگاه نشان داده شد، همگی دارای استفاده گسترده­ی خانگی هستند. این تولیدات دارای کیفیت بالا، طراحی جذاب و گواهی­نامه معتبر بوده و مناسب برای کاربرد­های مختلف می­باشند. راه حل­های کنترل حریق هوشمند داهوا تکنولوژی، پیشرفت­های گسترده­ای را در زمینه­ی هوش مصنوعی به همراه داشته.

دوربین­های مداربسته حفاظت محیطی سری AI

داهوا تکنولوژی، الگوریتم هوشمند خود را در رابطه با استفاده از هوش مصنوعی در مناطق عمومی ارائه داد که سبب افزایش رقابت درشرکت، در زمینه­ ی AI شد. علاوه بر این، او ویژگی­های مثبتِ محصولات، راهکار­ها، پلت­فرم ­ها[10] و الگوریتم­های خو را برای ساخت سیستم هوشمند AI ادغام کرد.

در زمینه تشخیص چهره، می­تواند بالاترین مطابقت را با توجه به کاربری­های مختلف و زمینه­ها و پروژه­ های متفاوت ارائه دهد و این با استفاده از دوربین­های مداربسته حفاظت محیطی سری AI که در آن­ها کاملاً از AI استفاده ­شده، امکان­پذیر می­باشد. این دوربین های مدار بسته توانایی عکس­برداری سریع[11] از چهره و همچنین تحلیل آن را  در لحظه دارند.

مناطقی که دارای دوربین­های مداربسته هستند، نشان دادند که دوربین­های AI، قابلیت آنالیز تصویر صورت انسان­ها، ماشین­ها، ماشین­های غیرموتوری، و نشان دادن جزئیات آن­ها به­طورهمزمان را دارا می­باشند. این قابلیت­ها سبب بهبود توانایی گرفتن شکایات و جمع­ آوری متادیتا­ها[12] شده است. راه حل محیطی هوشمند، بر پایه­ی فناوری­های هوشمند -غربالگری تصاویری که سبب هشدار اشتباه می­شوند مثل حیوانات و تاب خوردن درختان- هشدار­های صحیح را تشخیص می­دهد.

  

سِرورِ تشخیص چهره­ی X80

سری هوشمند NVR داهوا AI در حال گذار از اپلیکیشن­های ویدئویی سنتی به هوشمند

سری هوشمند NVR داهوا AI در حال انتقال از اپلیکیشن­های ویدئویی سنتی به هوشمند می­باشد. این همچنین شامل پلت­فرم جهانی DSS7016 می­شود که آمیخته­ای از هوشمندی، برنامه ­ریزی و حافظه ­ی ذخیره ­سازی است که به طرز چشمگیری سبب استفاده ­ی راحت­تر شده است.

امسال داهوا تکنولوژی سرور تشخیص چهره­ی X80 را نیز راه ­اندازی کرده که یک پلت­فرم آنالیز بزرگ-مقیاس می­باشد و 106 میلیارد پایگاه داده­ ی[13] تصویر چهره و 20 میلیارد مقایسه در هر ثانیه را پشتیبانی می­کند. این محصول توانایی دستیابی به محاسبات قوی، دسترسی سریع و مرکزی و مصرف بهینه­ی انرژی را دارا می­باشد. همچنین فضای نصب آن مناسب برای، نظارت پلیس در مقیاس ­های بزرگ، مدیریت ترافیک و پروژه­های ایمنی عمومی می­باشد.

علاوه بر نمایش سری کامل محصولات AI، داهوا تکنولوژی از سری حرارتی خود نیز رونمایی کرد. این سری شامل دوربین چند سنسوری شبکه­ ی پانوراومیک[14] 64MP از سری دوربین­های + PTZ ، سری دوربین­های چند سنسوری پانورامیک، سری دوربین­ مداربسته تمام رنگی، محصولات HDCVI 5.0، و طرح­های هوشمند ویدئو مانیتورینگ می­باشد. علاوه بر این، این شرکت نسل بعدی محصولات ویدئویی پیشرفته­ی IOT و فناوری­هایی شامل، هواپیمای بدون سرنشین، مهار آتش، اگزوز ماشین، انبارداری و روبات­های گشت­زنی را عرضه کردند. کاربرد گسترده­ی این محصولات در صنایع مختلف، توجه مهمان زیادی را در نمایشگاه به خود جلب کرد.

قفل هوشمند تشخیص چهره­ی K8 AI

در این نمایشگاه همچنین محصولات هوشمند ایمو[15] هم حضور داشتند.این محصولات شامل قفل هوشمند تشخیص چهره­ی K8 AI و دوربین بازداریِ فعال[16] می­باشد. همچون برند IoT که یک زیر شاخه از داهوا تکنولوژی است، ایمو نیز با نام تجاری جدید وارد عرصه تجارت شد. در این نمایشگاه محصولات هوشمند ایمو[17]، شامل قفل هوشمند تشخیص چهره­ی K8 AI، دوربین بازداریِ فعال، دوربین هوشمند Pan & Tilt، دوربین مدار بسته پانورامیک 720° و دیگر تولیدات هوشمند، در انتقال مفهوم ٬لذت از زندگی هوشمند[18]٬ حضور یافتند. هدف این طرح، رضایت کاربران جهانی و لذت بردن از سبک زندگی امن­تر، آزاد‌تر و شادتر با استفاده از فناوری­های هوشمند می­باشد.

در خلال نمایشگاه زیرمجموعه­ های داهوا قلب شهر (HOC) با اشتیاق فراوان شروع به کار کردند. در این زیر­مجموعه­ها، داهوا تکنولوژی محصولات پیشرفته و مطالعات موردی خود را ارائه کرد و راهکار های  ‘4-Full’حمایت­شده­، شامل پلیس هوشمند داهوا HOC ، ترافیک هوشمند داهوا HOC، پارک هوشمند داهوا HOC و خرده­فروشی هوشمند داهوا HOC را به اشتراک گذاشت و دیدگاه­ های جالبی را از مخاطبان دریافت کرد.

سرعت بخشیدن به تغییر در IT  نظارت پلیس

زیرمجموعه­ی پلیس هوشمند: طرح پلیس هوشمند داهوا شامل، گرفتن شکایات آنلاین، بررسی داده­های آنلاین و صدور حکم آنلاین می­شود. به­طوری که برنامه­ریزی سطح بالای آن و"صحنه، استاندارد و موردگرایی" و همچنین اصول طراحی دقیق آن، می­تواند با جریان کار پلیس هماهنگ شده و سبب حل مشکلات شود. همچنین سبب کنترل کل سرمایه­ گذاری و سرعت­ بخشیدن به IT در نظارت پلیس شود.

زیرمجموعه­ی ترافیک هوشمند: طرح ترافیک هوشمند داهوا HOC برپایه­ی "حس کامل، محاسبات دقیق و برنامه­ ی عملیاتی" و برنامه­ریزی سطح بالا و طراحی اصولی می­باشد. علاوه بر این، به منظور ایجاد یک مدل جدید، سیستم جدید و یک وضعیت جدید quo برای ترافیک شهری هوشمند، "صحنه، استاندارد و موردگرایی" را راهنمای طراحی دقیق خود قرار داده است.

تشخیص چهره و کنفرانس هوشمند

طرح پارک صنعتی هوشمند داهوا HOC، دسترسی به تشخیص چهره و محصولات کنفرانسی هوشمند را ادغام می­کند.

زیرمجموعه ­ی پارک صنعتی هوشمند: طرح پارک صنعتی هوشمند Dahua داهوا HOC، دسترسی به تشخیص چهره و تولیدات کنفرانسی هوشمند را ادغام می­کند. این کار به منظور حل مشکلات مانیتورینگ مردم، ماشین­ها، اشیا و محیط زیست، در محیط دفتر کار، شرکت­های تجاری، تجهیزات کارخانه­ای و مناطق مسکونی اجرا می­شود. در نتیجه­ی این طرح، محیطی امن، راحت، کارآمد و همچنین یک پارک صنعتی سبز برای همگان فراهم می­شود.

  زیرمجموعه ی خرده­ فروشی: در طرح سری ابری عمومی، داهوا از حس­ کننده­ی آفلاین[19] برای جمع­آوری اطلاعات بدست­آمده از پرسنل، کالا­ها و صحنه ­ها و اتصال آن به "جزایر اطلاعات"[20] استفاده می­کند. برای هر صحنه­ی آفلاین، ادغام این جزیره ­ها با "مغز اطلاعاتی" مبتنی بر ابر است. در این طرح، یک پایگاه داده­ی قدرتمند، از R&D، تولید کارخانه­ای، فروش و مارکتینگ هر محصول وهمین­طور مدیریت کل بازار پشتیبانی می­کند.

به عنوان یک طرح هوشمند و ویدئومحورِ IoT و همچنین یک ارائه­ دهنده­ ی خدمات، داهوا تکنولوژی، بر فناوری­های خلاقانه، بینش عمیق صنعتی و روند تکنولوژی، متمرکز خواهد شد تا این­که راه­ حل­ های منسجم و ارزشمند را برای مشتریان جهانی خود به ارمغان آورد.

 

دوربین مداربسته داهوا

[1] Dahua

[2] Security China 2018

[3] Full Sensing

[4] Full Intelligence

[5] Full Computing

[6] Full Ecosystem

[7] data

[8] Hangzhou Jianggan

[9] Full Coverage

[10] platforms

[11] snapshot

[12] metadata

[13] database

[14] Panoramic

[15] Imou

[16] Active deterrence camera

[17] Imou

[18] Enjoy Smart Life

[19] offline sensing

[20] data islands