دوربین های داهوا در مترو Recife نصب شد

(Total 1 Votes : 5 of 5)

25 / 07 / 1397
دوربین مدار بسته داهوا dahua

راهکار[1] نظارت ویدیویی هوشمند Dahua در مترو Recife به کار گرفته شد

سیستم قطار شهری Recife حدود 400 هزار مسافر را در روز جایه جا می کند (سومین متصدی قطار در برزیل از لحاظ تعداد مصرف کنندگان). برای اطمینان حاصل کردن از سفری امن برای مسافرین، افزایش امنیت مترو با تکنولوژی های مدرن و تجهیزات نظارتی حیاتی به نظر می رسد.

چالش اصلی، به کار گیری یک تکنولوژی برای شرایط خاص مانند روشنایی، جریان افراد و سرعت مترو است بدون اینکه سرویس حمل و نقل دچار خلل شود. در نتیجه، آسان بودن عملکرد، نصب و در دسترس بودن بالای سیستم، پیش نیازهای انتخاب راهکارهای نظارتی هستند.

 

توسعه عملکرد نظارتی و سیستم های مدار بسته

با سرمایه گذاری 61.5 میلیون BRL برای بهبود مترو Pernambuco، شرکت قطار شهری برزیل (CBTU) در سال گذشته برنامه هایی را برای به روز رسانی ایستگاه ها، قطارها، سیستم های الکتریکی و مسیرهای دائمی آغاز کرد. پس از آن با خریداری دوربین های کیفیت بالای (1380) Dahua برای پیشرفت سیستم نظارتی، مرحله ای جدید از عملیات نظارتی شروع به کار کرد.

 

سیستم نظارتی هوشمند Dahua با مونیتورهای تحلیلی ویدیویی در 52 مکان خط 71 کیلومتری قطار پراکنده  شده اند

سیستم نظارتی هوشمند داهوا Dahua با مونیتورهای تحلیلی ویدیویی در 52 مکان خط 71 کیلومتری قطار در پایتخت و مناطق شهری پراکنده  شده اند. این پروژه توسط Grupo Avation از زمان انتشار مزایده تا نصب ترکیبی از چهار مدل دوربین مدار بسته دهوا اداره شد (DH-IPC-HF5231EN-Z-S2، DH-IPC-HF5231EN-S2، DHIPC-HDBW8231E-ZS2 و DH-SD65F230FN-H، تمامی این دوربین ها به فشرده ساز H.265 و تحلیل ویدیویی مجهز هستند).

 

فرمت تحلیل بهینه

کار هر روز این دوربین های مداربسته تصویر برداری و شناسایی تصاویر است. با حجم داده ای که هر روز نیاز به ارزیابی دارد، الگو فشرده ساز ویدیویی H.265 که دوبرابر مدل پیشین خود (H.264) بهینه است حتما مورد نیاز است زیرا با همان کیفیت تنها 50 درصد از پهنای باند[2] را مصرف می کند.

این دستگاه ها از ویژگی های اصلی Dahua (فشرده ساز H.265، Starlight، Analytics) بهره می برند و امنیت خطوط جنوبی مترو Pernambuco را افزایش می دهند و همچنین این امکان را برای اپراتورها فراهم کرده اند تا دیدی دقیق از عملکردهای مترو بویژه در ساعات شلوغ مانند رویدادهای توریستی (کارناوال) داشته باشند.

 

راهکار نظارتی Starlight

شب و روز، در شرایط سخت روشنایی و حتی مواردی با نور بسیار کم، دوربین های انحصاری استارلایک Starlight داهوا تصاویر رنگی و واضحی را به مرکز نظارت ارئه می کنند تا بهترین عملکرد در شرایط روشنایی بسیار کم (0.005 Lux) را تضمین کنند. 

تکنولوژی به طور کلی حراست از مصرف کننده را تقویت می کند زیرا از ورود به نقاط حیاتی عملیات، خرابکاری و یا هر اتفاق دیگری که باعث وقفه در جابه جایی مسافرین شود خودداری می کند. برای مثال با وجود تحلیل ویدیویی، حتی اگر اپراتور ویدیو نظارتی، تصویر دوربین خاصی را دنبال نکند، سیستم به طور اتوماتیک حرکت در منطقه ممنوعه را شناسایی می کند و هشدار می دهد.

 

علاوه بر تکنولوژی برتر، داهوا همچنین پشتیبانی فنی حرفه ای برای اطمینان از موفقیت پروسه نصب ارائه می کند

پشتیبانی فنی حرفه ای

علاوه بر تکنولوژی برتر، داهوا همچنین پشتیبانی فنی حرفه ای برای اطمینان از موفقیت پروسه نصب که خللی در عملکرد مترو ایجاد نکرد ارائه می کند. همانطور که توسط آقای همیلتون ولنتین رئیس عملیاتی Avantia بیان شد "مشارکت با CBTU بدلیل شرایط خاص اجرای سیستم امنیتی بسیار موفق بوده است. از آنجایی که تمامی سیستم های ایستگاها در حال کار بودند، کار بسیار چالش بر انگیز در پیش بود. نتیجه، محصول تلاش فوق العاده تیمی به همراه پشتیبانی کامل و مشارکت مشتری بود که منجر به اجرای کار به بهترین نحو ممکن بدون کمترین اختلال در سیستم مترو شد."

با کمک دوربین مداربسته شبکه داهوا ، در حال حاضر، مناطق مختلف در طول مسیر مترو، رفت و آمد مسافران از خطوط مرکزی و جنوبی تحت پوشش حفاظتی تیم های امنیتی است. سیستم جدید نظارت ویدیویی طوری طراحی شده که برخلاف مدل  مدیریت تَکی سابق، در یک مدیریت مرکزی عمل کند. در نتیجه این تغییر،امکان  بهره گیری بهتر از نیروی انسانی تیم امنیتی در 37 ایستگاه فراهم شد.

 

کیفیت بهبود یافته سرویس

تمامی سیستم نظارت ویدیویی داهوا به گونه ای برنامه ریزی شده که نه تنها از امینت فیزیکی مصرف کننده اطمینان حاصل شود بلکه از مشکلات رایجی مانند خرابکاری[3] که تاثیر شدیدی روی کیفیت تصویر دارند جلوگیری شود. در برخی موارد، شیشه ای که توسط یک مصرف کننده شکسته شده می تواند برنامه روزانه هزاران مسافر را به تاخیر بیاندازد. با دوربین های نظارت ویدیویی، امکان شناسایی مظنونین، به کار انداختن سیستم نگهداری[4]  با سرعت بیشتر و کاهش تاثیر بر روی عملکرد فراهم شده است.

تصاویر ویدیویی رویدادهایی که در سیستم امکانات قطار شهری اتفاق افتاده است را در صورت نیاز می توان در اختیار پلیس گذاشت تا در مرکز داده تصاویر جستجو کنند و یا از منابعی مانند Zoom برای بدست آوردن جزئیاتی که به تحقیقات کمک می کند استفاده کنند. اپراتورها نیز با توجه به اتفاق می توانند مسئولان را مطلع کنند.

 

این اولین پروژه CBTU است که حمل و نقل ریلی شهری در سایر پایتخت های برزیل مانند Joao Pessoa، Maceio، Natal و Belo Horizonte را نیز مدیریت می کند

سیستم نظارت ویدیویی هوشمند

این اولین پروژه CBTU است که حمل و نقل ریلی شهری در سایر پایتخت های برزیل مانند Joao Pessoa، Maceio، Natal و Belo Horizonte را نیز مدیریت می کند.  فابیو لوپز، مدیر فروش کانال Dahua technology برزیل می گوید "با این مورد، Dahua یکبار دیگر تخصص خود در پروژه هایی برای بخش عمومی را ثابت کرد. این راهکار به مصرف کننده امکان می دهد تا سیستم نظارت ویدیویی کاملا هوشمندی داشته باشد که روشنایی کافی در محیط های تاریک، حفاظت 24 ساعته مناطق ممنوعه، هشدار اتفاق ها و عملکرد خوب برای اپراتور ها را ارائه کند. تمامی این ها بر روی ممانعت و هشدار شرایط خاص که سیستم مترو و امنیت مصرف کنند های آن را به خطر می اندازد تمرکز دارد."

لئوناردو ویلار بلتراو سرپرست[5] CBTU Recife معتقد است "دوربین ها به صورت مرکزی در یک اتاق کنترل، نصب و کنترل می شوند. در آینده، ما بدنبال کاهش هزینه برای کمپانی هستیم. از زمان آمدن دوربین ها توانسته ایم که نظارت محلی در برخی ایستگاه های مترو را کاهش دهیم اما فایده اصلی آن در امنیت مسافران مشاهده خواهد شد. تصویر به ما کمک می کند تا جنایت ها را در ایستگاه ها شناسایی کرده و اطلاعات را به مقامات قضایی بفرستیم. ما در مرحله اجرایی هستیم و کار با تکنولوژی هوشمند را شروع کرده ایم و نتایج شروع به نمایان شدن کرده اند (ما تا کنون موفق به شناسایی و دستگیری مظنونین و تحویل آنها به پلیس شده ایم). تمام تلاش خود را می کنیم تا افراد جدیدی را استخدام و آموزش دهیم و مطمئن هستم که در آینده دستاوردهای بیشتری خواهیم داشت."

 

تداخلات کوچک برای اجرا

همیلتون ولنتین، مدیر عملیاتی Avantia می گوید "مشارکت با CBTU بدلیل شرایط خاص اجرای سیستم امنیتی بسیار موفق بوده است. از آنجایی که تمامی سیستم های ایستگاها در حال کار بودند، کار بسیار چالش بر انگیز در پیش بود. نتیجه، محصول تلاش فوق العاده تیمی به همراه پشتیبانی کامل و مشارکت مشتری بود که منجر به اجرای کار به بهترین نحو ممکن بدون کمترین اختلال در سیستم مترو شد."

رجینالدو ماتوس، مدیر سیستم های اسپکترا می گوید "این پروژه از اهمیت زیادی برای اسپکترا بر خوردار است. ما در طول پروسه اجرایی با Avantia و Dahua Technology همکاری نزدیک داشتیم و پشتیبانی لازم برای ارائه راهکارها را در اختیار آنها می گذاشتیم."

 

[1] Solution

[2] Bandwidth

[3] Vandalism

[4] Maintenance

[5] Superintendent