دوربین IP داهوا در کوهستان Refugio Collado Jermoso

(Total 1 Votes : 5 of 5)

24 / 07 / 1397
دوربین مداربسته داهوا dahua

دوربین IP داهوا به نظارت بر شرایط آب و هوایی کوهستان Refugio Collado Jermoso کمک می کند

آیا می توانید تصور کنید که با یک کلیک از چشم انداز زنده[1] کوه Refugio Collado Jermoso در ارتفاع 2064 متری لذت ببرید؟ با تکنولوژی دوربین IP داهوا، توزیع IPTECNO و نصب WOLKAM، افراد می توانند از منظره فوق العاده لذت ببرند، آخرین اطلاعات آب و هوا و هشدارهای هوا بد را دریافت کنند و از آن ارتفاع مستقیما روی شبکه های اجتماعی قرار دهند.

در ارتفاع کوهستان Refugio Collado Jermoso، بزرگترین چالش شرایط آب و هوایی سخت (طوفان، دمای پایین، رطوبت و غیره) است که نیازمند تجهیزاتی[2] پیچیده برای مقابله با آن است. همچنین، راهکار پخش مشکلی بزرگ است. پخش تصاویر زنده نیازمند موتور پخش قدرتمند است.

 

زوم اپتیکال قدرتمند با قابلیت WDR واقعی

دوربین داهوا Dahua توانایی عمل در دمای -40 درجه تا 70 درجه سانتی گراد را دارد. با توجه به یک مورد ارزیابی که از این شرایط شده است، دوربین دام[3]  SD65F230F-HNI Ultra-series که توانایی ارائه زوم اپتیکال قدرتمند و زوم/Pan/tilt دقیق را دارد و دوربین در نتیجه آن می تواند تمامی زوایای یک چشم انداز را شکار کند به نظر گزینه فوق العاده ای به نظر می رسد. همچنین با تکنولوژی Starlight، این دوربین راهکاری فوق العاده برای محیط هایی با نور بسیار کم و ساعات روز است. WDR واقعی باعث می شود که دوربین از رویارویی مستقیم با آفتاب و نور ابایی نداشته باشد. گرچه تمامی این تکنولوژی ها این امکان را فراهم می کنند تا دوربین تصاویر با کیفیتی ارائه کند اما سختی کار، زنده ماندن در این شرایط سخت آب و هوایی است.

دوربین مداربسته Dahua توانایی کار در دمای -40 تا +70 درجه (-40 تا +157 فارنهایت) با رطوبت 95% را دارد و همچنین با میزان مقاومت به خرابکاری 1K10 سازگاری دارد. با توجه به قرار گرفتن در معرض آزمایشات غوطه ور شدن در گرد و خاک و آب و همچنین داشتن مجوز میزان محافظت IP67 ingress، این دوربین برای این پروژه و کاربردهای دیگر در محیط سخت خارج مناسب است.

 

توانایی ویدیو و صدای زنده

این دوربین در اوایل سال 2018 مورد تست قرار گرفت و در Aemet Cantabria برای بدست آوردن اطلاعات درباره ریسک بهمن[4] استفاده شد. در آن زمان، تجهیزات جدید با بارش برف شدید که اولین سرمای ماه فوریه را آورد کار خود را شروع کرد و پس از چند روز حدود 3 متر برف بارید و با این حال دوربین همچنان خوب کار می کرد.

 

دوربین های نصب شده در کوه Refugio Collado Jermoso توانایی ارائه تصویر و صدای زنده بر روی صفحه FB و کانال یوتیوب را دارند

برای لذت بردن از تمامی ورزش های محیط آزاد در پارک ملی Picos de Europa و دره Vadeon، در تاریخ 18 جون، یک سری از دوربین های IP Dahua شروع به کار کردند. دوربین های نصب شده در کوه Refugio Collado Jermoso توانایی ارائه ویدیو و صدای زنده در صفحه FB یا کانال یوتیوب را دارند و قطعا از این به بعد به محبوبترین "پنجره پخش زنده" Picos de Europa برای لذت بردن از چشم انداز و اطلاع یافتن دیداری از شرایط آب و هوایی مناطق بالایی دره Valdeon تبدیل می شوند.

 

تصاویر غیر قابل باور غروب خورشید

زاویه جدید این دوربین مدار بسته که هم اکنون به سمت غرب و بر فراز دره Valdeon قرار گرفته است توانایی ثبت تمامی شکوه آن را دارد، چشم انداز فوق العاده آهکی  Picos de Europa به همراه قله Friero  (2440 متر) و La Canal de La در زیر آن.

جذابترین تصاویری که توسط وبکم[5] گرفته شده بود، غروب خورشید باورنکردنی بود که تا به حال فقط توسط کوهنوردان و افراد حرفه ای دیده می شد. در ضمن، کوه Refugio Collado Jermoso به داشتن بهترین غروب خورشید در پارک ملی Picos de Europa معروف است.     

 

 

[1] Real time

[2] Equipment

[3] Dome

[4] Avalanche

[5] Webcam